středa 13. srpna 2014

Test: NW převodník Manobike - upgrade z 3x9 na 1x9 na 26" kole



U svého Specialized Camber jsem se rozhodl přejít na systém řazení 1x9. A to kvůli úspory hmotnosti, zjednodušení biku a taky mimoto kvůli pěknému vzhledu. :)

Nejhezčí a finančně dostupný převodník jsem našel od chlapců z Martinic, Manobike. Na pohodové ježdění to určitě stačí. Dlouho jsem před přestavbou jezdil na prostřední placce 32z (+11-32z kazetu) a zkoušel jsem co s převodem 1:1 zvládnu. Tlačil jsem vyjímečně. Uvidíme co na silovější šlapání řekne řetěz. Možná někdy v budoucnu dozadu přijde 10, či 11 pastorků. Přídavný adaptér se 42 zuby se dá sehnat i za rozumnou cenu. Příklad A2Z AD-42T za 990,-.


Vážně jsem zvažoval koupit dvě 9sp. kazety deore CS-HG61 s rozsahem 11-34z a 12-36z, a poskaládat z toho kazetu 11-36z. Samozřejmě kvůli většímu rozsahu. Odradila mě ale váha, která přesahovala 420g. Koupil jsem tedy SLX 11-34z.

Převodové poměry jsem si vypočetl na tomto webu, člověk se na něm toho hodně dozví: http://gears.mtbcrosscountry.com/#26I1I1

Manobike převodník má jediněčný design, a dostupnou cenu. Kvalita zpracování je špičková, náběh devítkového řetězu Campagnollo C9 je bezproblémový v célé šířce kazety. Řetěz je ale docela stranově namáhaný, protože systém různé tloušťky zubů převodníku, drží řetěz na převodníku v lince a až po vyjetí řetězu se řetěz ohýbá do strany. Obyčejný převodník je tenčí a tak dává řetězu větší prostor pro stranové vyklonění když je ještě na něm.

Ale to hlavní: z NW převodníku řetěz opravdu nepadá i při absenci horního vodítka! Jednoduchost systému řazení na kole je taky skvělá.

Klady:
- jednoduchost, menší poruchovost systému
- nižší hmotnost
- design
- pro všechny typy řetězů
- řetěz nepadá
- systém 1x10 dostatečně nahrazuje 2x10 i 3x9 (jen se trochu sniží horní a dolní hranice převodového poměru)

Zápory:
- větší stranové ohýbání řetězu
- snížení rozsahu řazení (pro zachování je nutný adaptér kazety a měniče)
- systém 1x9 vhodný jen pro zdatné jezdce



Pro porovnání před a po:






Žádné komentáře:

Okomentovat